Przenośniki zgrzebłowe (łańcuchowe) typu redler przeznaczone są do poziomego i ukośnego (pod kątem do 60°) transportu materiałów sypkich takich jak pellet, trociny, pył, zrębek itp. Przenośniki zgrzebłowe (nazywane też podajnikami zgrzebłowymi lub podajnikami łańcuchowymi) znajdują zastosowanie jako urządzenia służące do załadunku i rozładunku silosów, młynów bijakowych, granulatorów, łącząc jednocześnie poszczególne sekcje linii technologicznych.
Sekcja napędowa przenośników/podajników zgrzebłowych w standardowej wersji wyposażona jest w napęd i przekładnie firmy NORD. Posiada czujnik kontroli obrotów i otwór rewizyjny z czujnikiem przepełnienia. Wał napędowy, na którym zamontowane jest koło zamachowe, osadzony jest w wysokiej klasy samonastawnych łożyskach kulkowych (SKF lub SNR).
Sekcja napinająca przenośników/podajników zgrzebłowych dzięki swojej konstrukcji zapewnia stałe napięcie łańcucha transportowego.
Sekcje pośrednie standardowo mają długość 1900 mm i 1950 mm, w razie potrzeby możliwe jest wykonanie sekcji o niestandardowej długości. Spód przenośnika wyłożony jest antystatycznym, odpornym na zużycie materiałem (polietylen PE 1000) o grubości 10 mm, co zapewnia niski poziom hałasu i wysoką wytrzymałość na ścieranie. Zamocowany na dnie przenośnika ślizg – prowadnica, zapewnia prawidłowe ułożenie łańcucha i zapobiega tarciu zgrzebeł o ściany boczne przenośnika.
Łańcuch V-TS posiada specjalną konstrukcję, która umożliwia jego skracanie co ogniwo. Konstrukcja gwarantuje brak możliwości rozpięcia się łańcucha podczas pracy urządzenia. Na zgrzebłach zastosowano nakładki czyszczące wykonane z tworzywa PEHD-1000 o gr. 10 mm.
Podstawowe parametry: | |
---|---|
Model / Typ | CPZ I18, I20, I23, I26, I30, I35, I40, I50, I60 |
Materiał | stal konstrukcyjna, kwasoodporna |
Pokrycie | Magnelis® |
Typ napędu | przekładnia walcowa Nord |
Napęd | silnik elektryczny 400 V |
Oprawa / łożysko | SNR |
Wydajność | 15 – 300 m³/h |
Długość | 2 – 45 m ( do I23), 2-100m ( od I26) |
Producent | Comerc |
Magnelis® jest to nowa powłoka metaliczna, która dzięki swym wyjątkowym właściwościom zapewnia długotrwałą ochronę powierzchni na korozję (10 razy wyższą niż stal ocynkowana).